torsdag 27 maj 2010

Politik för människor

Jag älskar socialdemokraternas förslag till nya tunnelbanelinjer! En ringlinje runt staden vore verkligen på tiden (jag hoppas dock att jag slipper vänta i 30 år).

Det är en skam att det inte går att ta sig på ett bra sätt mellan Tensta och Skärholmen, vi stockholmare förtjänar bättre! Inne i staden länkar de blå bussarna tillsammans med tunnelbanan ihop olika delar på ett fantastiskt sätt, det är dags att ytterstaden länkas ihop lika fantastiskt, med tunnelbana!

Jag är som bekant motståndare till förbifarten som jag tror bara kommer öka bilåkandet och förvärra miljöproblematiken. Det enda argument för förbifarten som jag tycker är svårt att värja mig ifrån är just det faktum att det skulle berika vår ytterstad att det var möjligt att på ett enkelt sätt röra sig från de nordvästra till de sydvästra delarna. En ringtunnelbana skulle verkligen lösa det problemet.

Vi behöver en majoritet i landstinget och i stadshuset som bryr sig om hela staden, innerstad som ytterstad!

----------------------------------------
Peter Andersson, HBT-sossen, och s-buzz skriver också om lanseringen Möjligheternas Stockholm - mer tunnelbana!

----------------------------------------

Andra bloggar om: , , , ,
Intressant?
Fler röd eller rödgröna bloggar finner du här: Netroots, Rödgrön

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar